Imaginează-ți asta: ți-ai turnat inima și sufletul în construirea afacerii tale de la zero. Fiecare decizie, fiecare noapte târzie, a fost un pas către crearea a ceva de care ești mândru. Dar, în vârtejul operațiunilor de zi cu zi, este ușor ca unele lucruri să treacă prin fisuri, în special ceva la fel de esențial, dar copleșitor precum menținerea website-ului tau la zi.

În era digitală de astăzi, site-ul tau este adesea primul punct de contact între afacerea ta și potențialii clienți. Nu este doar o vitrină digitală; este un instrument puternic pentru a comunica povestea, valorile și serviciile mărcii tale. Cu toate acestea, cu ritmul rapid al progreselor tehnologice și al tendințelor de design, chiar și cel mai de ultimă oră site-uri web poate începe rapid să-și arate vechimea.

Această postare de blog este dedicată ție, freelancer harnic, proprietar de afaceri care navighează în complexitățile menținerii unei prezențe online. Vom explora cinci semne care arată că site-ul tau ar putea fi reînnoit, nu doar pentru a ține pasul cu vremurile, ci și pentru a-ti îmbunătăți eficiența online și a rămâne în frunte pe o piața competitivă.

1. Design vechi

Design-ul website-ului tau e la fel de important ca si vitrina unui magazin. Daca vitrina arata messy, plina de produse pentru toata lumea, ajunge sa nu vanda deloc. In plus, un design care nu mai e in prezent, te poate face pe tine si afacerea ta sa aratati ca ati ramas blocati in trecut si ca, poate, aveti probleme si alte arii ale business-ului.

De exemplu, intra pe site-ul Postei Romane sau ANAF. Din pacate, multe dintre site-urile statului roman sunt exemple de asa nu. Sunt “condimentate” cu prea mult text, culori nepotrivite si un user experience care mai degraba nu exista.

Uite aici cateva exemple care pot face diferenta:

BBC in 1997 vs 2018

Toyota in 1999 vs 2018

2. User Experience slab (UX)

E destul de usor pentru tine sa gasesti ce cauti la tine acasa, corect? Imagineaza-ti ca mergi la vecinul si-l rogi sa-ti imprumute bormasina, dar trebuie s-o cauti tu in casa la el.

Cam aceeasi poveste e si cu website-ul tau. Prospectii tai, cand intra pe site cauta un serviciu / produs, dar nu stiu exact pe unde.

Faptul ca User Experience-ul pe site-ul tau ar trebui sa fie imbunatatit se poate vedea din Bounce Rate, care e destul de mare sau chiar primesti feedback despre asta.

Ce poti sa faci sa imbunatatesti?

  • Masoara viteza de incarcare a website-ului tau și apoi imbunateste. Fiecare secunda conteaza
  • Culorile alese nu sunt obositoare
  • Textele sunt destul de vizibile si nu pe fundaluri care le fac indescifrabile
  • Prea mult text
  • Site-ul tau nu se ajusteaza in functie de ecran (pe mobil sau tableta)

3. Rata de conversie foarte mica

Faptul ca nu mai ai clienti noi de pe site, poate deveni dezamagitor si deprimant.

Conversiile mici de pe site, de obicei, nu sunt din cauza unui singur element, ci un cumul de factori care duc la inevitabilul rezultat. Poate fi din cauza design-ului, cuvintelor pe care le-ai folosit, nu ai functionalitatile potrivite pe site sau toate combinate.

Asigura-te in principal ca ai un “call-to-action” puternic si explici pe limba clientului de ce tu esti solutia la problema lui.

4. Nu e optimizat pentru motoare de cautare

SEO sau Search Engine Optimization este de fapt functionalitatea Google de a face legatura intre intrebarea utilizatorului si raspunsuri. Raspunsurile sunt website-uri sau articole. Daca site-ul tau nu raspunde la intrebarile clientilor tai, Google nu-l va arata.

Ei, e putin mai complicat de atat, overall. Google ia in calcul peste 70 de parametri atunci cand stabileste in ce ordine arata “raspunsurile”. Viteza de incarcare, folosirea titlurilor, lizibilitate textului, folosirea anumitor cuvinte cheie sunt o serie de parametri care te pot avantaja sau dezavantaja.

Avantajul principal la un site optimizat SEO este faptul ca nu te costa bani, doar timp si iti poate aduce la fel de multi clienti precum reclamele platite.

5. Website-ul tau nu reflecta business-ul tau

Afacerile evolueaza in timp. Sigur si afacerea ta nu mai e la fel ca la inceput. Website-ul tau reflecta asta?

De ce e important? Website-ul tau, e ca o reclama continua care trece barierele programului de lucru si a geografiei. Poti crea incredere si angajament pentru viitori tai clienti, iar daca un serviciu pe care tu il oferi nu il prezinti pe site, ei nu vor sti despre el.

Gandeste-te la site-ul tau ca la o platforma intr-o continua miscare. E important sa-l aduci la zi ori de cate ori e necesar. Altfel, ramane prins in timp si iti alungi clientii.